13 Eylül 2014 Cumartesi

sık kullanılanlar


- Gençler neden ölür ki, insanlar neden ölür ki anlat bana!
- Bilmiyorum.
- O kahrolası kitapların ne işe yarıyor? Sana bunu anlatamıyorsa hangi haltı anlatıyorlar?
- Onlar bana seninki gibi sorulara cevap veremeyen adamların ıstırabını anlatıyor.
- Onların ıstırabına tüküreyim! “

Zorba, nikos kazancakis


sıradan olmayan kadın canavardır. bedbaht eder ve bedbaht olur.

cemil meriç


"Bulaşıkları yıkarken kişi yalnızca bulaşıkları yıkamalıdır; bu demektir ki, kişi bulaşık yıkarken bulaşık yıkamakta olduğu gerçeğinin ta­mamen farkında olmalıdır. İlk bakışta, bu biraz aptalca gelebilir: Böyle basit bir iş için o kadar sıkıntıya ne gerek var? Ama mesele tam da budur. Burada ayakta duruyor ve şu kapları yıkıyor oluşum mucizevi bir gerçekliktir. Nefesimi dinleyerek, mevcudiyetimin bilincinde ve düşüncelerimin ve eylemlerimin ayrımında olarak, ben kendim oluyorum… Eğer bulaşık yıkarken sadece bizi bekleyen bir fincan çayı düşünür ve sanki bulaşıklar bir belaymış gibi aceleyle ba­şımızdan savmaya çalışırsak, bulaşık yıkadığımız süre içinde yaşıyor olmayız… Eğer bulaşıkları yıkayamıyorsak, çayımızı da içebilme şansımız olmayacaktır. Çayımızı içerken başka şeyler düşüneceğiz ve elimizde tuttuğumuz fincanın çok az ayrımında olacağız. Böylece sürekli gelecek tarafından yutulacak ve gerçekte hayatımızın bir da­kikasını bile yaşayamayacağız."
Zen Ustası Thich Nhat Hanh - "The Miracle of Mindfulness"


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder