2 Ekim 2022 Pazar

B U R U K L U K



Ben : Hayatın boyunca intihar sömürüsü yaptın ama 84 sene yaşadın. Neden asmadın kendini?

Cioran: Uzun sürmüş bir intiharı yaşamayı tercih ettim. Onu yazarlığım için kullandım. Bunun böyle olması gerekir. Ölümden yüzüme vuran rüzgâr beni hayatı sürüklemeye itti. Hayatım boyunca hayatımı sürükledim.

Ben: Bunların retorik olduğunu biliyoruz değil mi?

Cioran: Eğer bir tanrı olsaydı ona kavuşmak için intihar ederdim. Tanrısızların karanlık tanrısı olurdu bu tabi.( Kahkahalar)

Ben: Kitabının Türkçe adı B u r u k l u k harika bir kitap ismi. Bir keresinde Salacak 'ta denize doğru bağırmıştım defalarca B u r u k l u k ! diye.

Cioran: Elden gelir demenin başka bir yolu o. Dünyada olmanın ve artık dünyada olmayacak olmanın adı.

Ben: Cioran için fazla romantik değil mi Hüznün Tasavvuru ya da B u r u k l u k ?

Cioran: (Kahkahalar) Yine de bir tür Hristiyan romantizmi içinde olmadım. Kederi de günahı da can çekişirken buldum ve ölmelerine yardım ettim. Kaos için bir arya, uçurum için serin bir güneş tasarladım.

Ben: Tanışsaydık seni çok sever ve senden nefret ederdim Cioran.

Cioran: (Kahkahalar)
Ben: (Kahkahalar)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder