26 Şubat 2012 Pazar

"kuşanmak bir sonsuzluk hayalini / sanki olabilirmiş gibi"


BİR KIZIN BABASI OLMAK

bulutların rengini beyaz olarak, suyun rengini gök
kendimi bir şair olarak, ayıp bir şey olarak
    beslenme çantasında bir dilim keki
çok ayıp bir şey olarak öğretmen kubilay ilk
    öğretim okulunu
imgeyi müteveffa, simgeyi türban, dengeyi mustafa
    kutlu, devrimi marcos olarak
bir kızın babası olarak endişe ediyorum o
   yapayaşlı cumhuriyet mirasından
birdenbire boğazıma basıyor politika, birdenbire
   bir patron

bir kızın babası olmak yoğun bakımın camında bir
   hıçkırık biriktirmektir çünkü
adak kurbanı, yaşlanmak, pazarlık, namaz, boş
   bakış, bir düş incecik

Türk şiirini mübarek bir şey olarak, turgut uyar’ı
   velayet-i fakih
narın babası olarak haydar abiyi, ereni, sacitin hem oğlu
   hem pederi
kızım bana ellerini ver, el ver bana, ellerini sür,
   beni doğur her seferinde

bir kızın babası olmak eve geç gelince
   hayıflanmaktır çünkü
lactum 1, motilium şurup, 36 derece su, üflenmek
   üzere sur

sur üflenmek üzere, kıyamet kopmak, ben olmak
   bir kızın babası
kuşanmak bir sonsuzluk hayalini, sanki olabilirmiş 
   gibi

           İSMAİL KILIÇARSLAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder