2 Ekim 2020 Cuma

ÇOK KULLANILMIŞ BİR İKİNDİ VAKTİNDE ORHAN GENCEBAY DİNLEMEK

....................

  "Herkese göre bir şarkısı vardır onun. Ağzımın kenarında yarım kalmış bir ıslık ya da… Ben aşkı onun anladığı gibi ve anlattığı gibi anlamaya bayılırım. Doğru değilse bile bu yalana bağlıyım. Hem aşk konusunda her şey doğru ve her şey yanlıştır. Orhan Gencebay denince aklıma hiç yaşanmamış bir aşk gelir. Dar sokaklar, toz kalkan yollar gelir. Kavak ağaçları ve 80li yıllar gelir. Çaresizce sitem eden erkekler gelir. Taşra romantizminin olmadık zamanda yakaladığı yazılmamış ve yaşanmamış öyküler gelir. İlk aşk onun şarkılarıyla gelir. Sımsıcak bahar sabahları, kahvede içilen uzun samsun sigaraları, okey sesleri ve kardeşlerim gelir.

..................

  "Bunlar onlar: bilmesin o felek, dil yarası, doğan bir pişman, beni böyle sev, ilk göz ağrım, o benim, sevecekmiş gibisin, sevmenin zamanı yok, hayat devam ediyor, utan, al hançeri, iç benim için, al senin olsun, en nihayet bir insansın, gönül dağı, ilah gözlerin, bağrımda bir ateş, ayşen, dilenci,tek hece, hor görme garibi, felekle sohbet, hasret rüzgarı, dokunma, yasak resim, iki elin kanda olsa, seni buldum ya, çilekeş, vazgeç gönlüm, beni biraz anlasaydın, hem çare hem dertsin,ben doğarken ölmüşüm, büyük aşkımız, dertler benim olsun, aklım takıldı, hatasız kul olmaz, çoban kızı, kır gönlünün zincirini, yokluk, sarhoşun biri, ziyankar, yalnız değilsin."

................


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder