27 Mart 2011 Pazar

kaliforniya'da bir süpermarket




neler geçiyor aklımdan seni düşününce, walt whitman, çünkü ara sokaklarda yürüdüm gene ağaçların altında başımda bir ağrı kendimin bilincinde ve dolunayın peşinde.

aç yorgunluğumla imge peşinde koştururken filemi, ışıl ışıl bir meyve süpermarketine girdim senin numaralarını düşleyerek!

o şeftaliler ne öyle, ya o yarı gölgeler! herkes ma-aile alışverişte bu gece! rafların arasındaki yollar kocalarla dolu! karıları avokadoların, bebeleri de domateslerin içinde!---ya sen garcia lorca, senin ne işin var bakiim karpuzların dibinde?

seni gördüm walt whitman, çocuksuz, yalnız yaşlı eşeleyicibaşı, bir yandan buzluktaki etleri kurcalıyor, bir yandan da tezgâhtar oğlanları dikizliyordun.

her birine soru sorduğunu duydum: bu domuz pirzolasını kim ezdi? muz kaç para? benim meleğim sen misin?

senin peşinden rengârenk konserve rafları arasında dolaştım durdum ve peşimden de market dedektifinin geldiğini düşledim.

boş koridorlarda birlikte salındık yalnız düşlemimizde, enginarların tadına baktık, donmuş her nefasete sahip olduk ve kasanın yanından bile geçemedik.

nereye gidiyoruz walt whitman? kapılar bir saat içinde kapanıyor. hangi yönü gösteriyor sakalın bu gece?

(kitabına dokunuyorum ve süpermarketteki yolculuğumuzu düşlüyorum ve bir tuhaf oluyor içim.)

issız sokaklarda yürüyecek miyiz bütün gece? ağaçlar gölgeye gölge katıyor, evlerde ışıklar yanmış, ikimiz de yalnız olacağız.

sevginin yitik amerika'sını düşleyerek mi yürüyüp geçeceğiz karayolundaki mavi otomobillerin yanından eve, sessiz kulübemize?

ah, sevgili baba, grisakal, yalnız yaşlı cesaret hocası, amerika ne yaptıysa sen de yaptın chaton(1) kürek çekmeyi bırakınca ve sen buğusu üstünde bir kıyıya indin ve durup izledin geminin unutkanlık ırmağı lethe'in(2) kara sularında gözden kaybolmasını.

 
allen ginsberg

 
1. charon: yunan mitolojisinde, ölümden sonra ruhları styx ırmağından geçiren kayıkçı.
2. klasik mitolojide hades'teki unutkanlık ırmağı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder