26 Nisan 2017 Çarşamba

TOLSTOY VE ZOR GÜNLERİN ŞİİRİ



ŞİMDİ bizim bu yazıya hazırlanma işleri üniformal işlerdir. ey okur. ey bezirganlar çarşısının temiz yüzü. ey dostum düşmanım. yandaşım. gün batarken içkisini yudumlayan geoffrey rush. maksim gorki, stalin tarafından öldürüldü. onun sert rus yüzü de yenildi ve o çok severdi Tolstoy amcasını. son rus çarı Tolstoy'u. dedeme de benzer yüzü Tolstoy'un. kitap onun fahri çeçen oluşundan bahsediyor.

Onda dinmeyen bir din oldu, dokunaklıydı da hayata asılışı. gözlerindeki savaş hiç bitmedi ve ben bu şiiri onun yüzüne bakarken yazıyorum. o çünkü ileri üçlüyü kamçılayan hocamızdı.

Son istasyon filmi onun son günlerine dairdir. idare eder. burada somutluk derdine düştüm.

BURAYA bloga yazıyorum, word belgesi açmadım ama bu da kısıtlıyor beni. bozkır telaşlarımızı terleten yaz düşleri ve doğu almanya kelimesinin sinematik...

Tolstoy o sabah hiç uyumamış gibi uyandı. işçi gömleğini asık ama bilge yüzüyle sırtına geçirdi, sırtıma geçirdi. sabaha baktı, yaşıyor olmanın bütün yükleriyle doluydu Tolstoy ama sabah evecen ve hafif ve kuşların hatırasından ibaretti sanki. Tütünü boşladığından beri daha zinde buluyordu duyuyordu kendini. kuvvetli. kemerine avucunu geçirip gerindi. merdivenleri yaşına göre hızla inip ahıra gitti. atının alnını okşadı ve ona ruşça sevgi sözleri söyledi. eyeri atın sırtına koydu ve atına atlayıp sabaha karıştı.

Kısa süre sonra, 1 dk, ormana dalmıştı. ağaçların kutsal kokuları, nemli kuru yapraklar, hayvanların güzel sesleri sakallarını okşayarak atını koşturuyordu. gittikçe hızlandı. İÇİNDE piyano seslerine yazdıklarının feryatları karışıyordu. "rusya" diyordu kendine "rusya ana oğlunu bağışla."

Yasnaya Polyana bakışlarından uzaklaşırken dönüp baktı. kitabının bir sayfası gibiydi çiftliği ve sanki şimdi ona baktıkça yazıyordu onu bir daha bir daha bir dağa. HEP bir şeyin eksik kalacağını bilmenin bilgeliğiyle asıldı mahmuza ve rüzgar beyaz işçi gömleğini okşadı durdu. yeniden dünyaya gelseydi, bu yaşına yine aynı yollardan geçip gelir miydi?

          








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder