10 Ocak 2015 Cumartesi

NAKAVT



ELBET BİR YA VARDIR SENİ SEZİŞİMDE

17 yaşımdaydım. Gökyüzü de neredeyse aynı yaştaydı. Fazla bulutlar genç yağmur dost
Var mı dedim o var mı?
Düzeltemediğini daha da dağıtırsan nasıl
Ama nasıl rahatlıyorsun dedim o vardı
Çiçeklerden müzik yapabiliyordu o vardı

KİMSE AKLIN HASTALIĞINDAN SÖZ ETMEZKEN BEN

İmparator o gece 400000 askerin uykusuzluğuyla uyudu
Kalbi 400000 kere çarptı o uyudu
Ellerinin ağrısı hakiki sevgindir
Sızlayan parmakların nefretin ki sevgindir
Seni Sezar
Seni toprak ele verecek

RADAR

Ayakkabı tabircisi kitaplarımı zamklıyor
Yüzünde Cezayirli gemiciler yorgun denizler
Ben pis bir burjuva yüzümle orada
Öyle eksik gülümsüyorum ki o anlıyor
Gözlerine dalıyoruz fakat o bilmiyor

MİZANTROP

Bana “1948 yazına güzelleme” şiirinden söz ediyor
Sessiz bir masanın soğukluğu
Kolum alçıda
Oda sisli
Allah beni kendine saklıyor

AT AVRAT PASAJ

Ben “ben” dediğimde neyi kast ettiğimi tam olarak bile…


TİLKİ

Soley tui almas kront
Pur levias or zenç
Ğer hiyab ösk punt
Çer nef çer borz çer ıft

Nevinam udey şuv terçipiy
Ei kagnem ei işya şul ei


NAKAVT

Kendin olamazsın
Kendin ölemezsin

Rüyada Allah’ı göremezsin.



Süleyman Unutmaz
Çeviren: Süleyman Unutmaz




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder