3 Ocak 2015 Cumartesi

TURGUT UYAR İÇİN İN MEMORİAM




1. ikinci yeninin türkü söyleyeni, türkü dinleyeni. Muhatabı bütün dağlar. Yalnızlığını kendine kapattığı sanılır. Oysa “Ey!” dediğinde bütün Anadolu kulak kesilir ona.

2. türk şiirinin yarısıdır TURGUT UYAR. Çok sıkılırsam o kahraman bıyıklarına bakarım, tebessümünün sarı hüznünde ve güzel gözlerinde upuzun şiiriyle dinlenirim.

3. onu ve şiirlerini okurken önce tebessüm, sonra gülme ve kahkahaya yakalandığımda anlarım ki öyle güzeldir ki şiiri, sessiz bir beğeninin ötesinde geçmiştir ruhum. Başka hiçbir şair bu kahkahayı vermez bana.

4. göl değildir onun şiiri, deniz de değildir. Bir ırmaktır. O kadar canlıdır ki o ırmağın sesi bir gecede dünyayı dolaşır gelir.

5. Tomris Uyar’ın onu anlattığı kitabın adı aynı zamanda Turgut Uyar’ın bir dizesidir: “ Ben koşarım aşağlara koşarım”. BUDUR!

6. Dünyaya sığmayan bir adamın şiiridir şiiri. Sonsuz can sıkıntısının, süvarisiz atların, tozlu yolların, sebepsiz neşenin, mutsuzluğun sıkı matematiğinin, rakamsız insan tarihlerinin, içi boşaltılmış bir gökyüzünün, belki de dünyanın en büyük yalnızlığının şiiridir.

7. dediği şudur:
 
 “   Hayrola yunus kazım, hayrola karlı dağlar
     Hayrola karlı dağlar, hayrola yunus kazım
     Geceniz bereketli olsun, gününüz sağlam
     Ben geldim gittim işe yaramayan şeyler topladım
     Kancalı iğne, balık oltası, tabanca, bomba filan
     Dağ gölgesi, köşebaşı, odun ve duman
     Bu arada başağı tanrı bildim, mührümle onayladım
     Ağaçlara ve otlara çocuklar gibi baktım
     Kurda kozaya öyle, kalem kağıda öyle
     Derken bir ihanet gibi vurdu gözüme her şey
     Anlatamam

    İlaç milaç bok püsür
    Şuramda bir şeyler var
    Sahiden bir şeyler var
    Haykırmadan anlatamam.”

    KAVŞAKTA.                 




26.MAYIS.2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder