6 Ocak 2015 Salı

EKMEK SOĞUK.

                                       

Sanki yalnızlıktan uyuyamıyor gibisin. Benim bütün köpek resimlerim. Yazıyı bitirirsem uyuyacağım say ki. Kimin umurunda?! Benim. Başlık geldiyse gerisi gelir. Hep böyle olmuştur. Roman yazmalıyım. Benim bütün roman resimlerim. Benim kış mevsimlerim bütün.

Benim bütün yarım kalmışlıklarım. Benim bütün ellerimin doğusu. Benim güney rüzgarlarım. Benim kafelerim. Benim fincan çaylarım
coğrafyalarım. Benim bütün isimlerim. Benim mezarlarım. Benim her gün gördüğüm ölümlerim. Sevgili Süleyman.

Sevgili Süleyman

Kar yağınca aklıma sen geldin, senin karı dinleyişin geldi beyaz. Senin camların geldi hayatla arana sırlar çeken. Ellerin geldi ki çoğu Van’da sobalı bir odada unutulmuş. O odada kendini okuyuşların geldi. Karda kalan transit ve kendi dağların geldi. Aklıma sen geldin kapılara düşürdüğün gölgen geldi. Ruhunun yapraklarını saldığın sokakların geldi. Bir gece yaktığın elbiselerin geldi.

Sonra birden hatırladığın bir ihmalkârlığının seni yarı yolda bırakıvermesi geldi. Senin bütün şiir resimlerin…

Düşündüm de sana yazayım. Parça parça sen olayım. Sen olsun bu kağıt bu mürekkep sürüsü. Yazmadığın öykülerle konuşuyor musun hala sımsıcak? Hala onlara döküyor musun içini? Hala kendine dönen dünyanda kalbinin çarpıntısından boğuluyor musun gürültülü?
Senin bütün kalp resimlerin…

Baştan sona küfür olan bir şiir hayalin vardı, duruyor mu? Ah bu kelime seçimlerin. Seni kelimeler öldürecek biliyorsun. Senin bütün kelime resimlerin…

Hadi bize bir yalan söyle. Seni özgürleştirsin, bize geniş zamanlar versin. Yalan güzeldir. Senin bütün yalan resimlerin…

MÜSLÜM GÜRSES’İN SESİNİN SAKLADIKLARI SAKLAMADIKLARI SAKLAYAMADIKLARI

Yıl kenarında bir kahve olur. Okey ve tavla sesi olur. Uzun samsun sigarasının fiyakalı olduğu günler olur. Sen lisede bir kızın elinden tutarsın mektup yazdıktan sonra. Mektubu da bu işleri bilen bir arkadaşınla yazmışsındır. Temkin cümleleri ondandır. Babandan gizli yaşadığın hayatla söyleştiğin gecelerin olur. Gizlice dinlediğin Ahmet Kaya kasetlerin olur. Necip Fazıl yüzünden içtiğin Maltepe sigaraların olur.

Mavi bir bisikletin olur. Özal birden ölür. Galatasaray’ın formalarını ilk kez sevmeye başlarsın. Orhan Gencebay haklı bir öfkeyle bağırır filmlerde. O caminin oralardan kendinden sakladığın yürüyüşlerin olur.

Sokaklar seni öldürür. Arkadaşların seni öldürür. Ev seni öldürür. Gazeteler seni öldürür. Okul seni öldürür. Konserve fabrikası seni öldürür. Kürtlerin kahvesinde tedirgin içtiğin çaylar ve okuduğun Özgür Gündem gazetesi seni öldürür. Tercüman gazetesinden kestiğin Şemseddin Sami’nin Kamus-ı Türki ve futbol tarihi ansiklopedisi kuponları seni öldürür.

Senin bütün gençlik resimlerin…

YAĞMUR YAĞAN ODALAR

Bahçe soğuk ormanların ruhundan yapılmıştır
Annen ve sen yıldızlara karşı iki çocuk
Türkiye bıçak gibi aranızdadır
O büyük şiirin gölgesi öpülüdür yüzünüzde
Sen annen yüzünden şiirler yazarsın

Senin boşa giden konuşmaların olmuştur
Her şey yaralıdır güzeldir
Yaralıdır güzellik senin yüzünde
Yüzünde yağmur bekleyen çocuklar
Ölüm kibrit sesleridir

Dünya ters
Kemiklerin uzamaya başlar
Sakallarını ağrır bir aşkta
Aşkta her şey iç içedir
Çoktun
Mağaralarda

Gün gelir sessizlik anlatır
En güzeli sendin ölümlerinin
Sendin en güzel yağmur odalarda


TÜRKİYE

Atlar şiire koşulu atlar ruh tüccarları
Atlar geceler için bir çocuk emzirmiştir

Hıncının toprakları geçmiştir gençliğini
Hep kendini kanatan bir çiçek yetişmiştir

Babam ölümle yoldaş bakıyor bir duvardan
Kervan boyu uykusuz gün boyu incinmiştir

Benim nasırlarım var dilimde sözlerimde
Annemdir uykusuzdur sesimdir silinmiştir

Seni bir mezar gibi dualarda büyüttüm
Allah ve O ülke ki ürkerek sevilmiştir

Gecenin silahları birikir gözlerinde
Gözlerin 1001 gece aşk diye bilinmiştir

Ey toprağa koşan su sen ey gök ağaçları
Kızımın elleridir kökünden kesilmiştir

Ben hep seni düşündüm çöl gibi mevsimlerde
Kırk kalbimde gözyaşı defteri görülmüştür




EKMEK SOĞUK.

Benim böyle birden korkunç yazmalarım. Yazdıklarımdan korkmalarım.

 Benim 4 ve 7 ve 9 larım. Benim hır çıkaran sessizliklerim.

Benim bütün uykusuzluk resimlerim.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder